Google Adwords

Op korte termijn meer zichtbaarheid en daardoor meer leads en klanten genereren? Via Google Adwords kun je gericht advertenties plaatsen op de Google zoekmachine website en alle andere Google gerelateerde websites. 

Wat is Google Adwords

Adwords is het betaalde advertentieprogramma van Google. Je kunt hiermee adverteren in de zoekresultaten van de Google zoekmachine en de diverse Google websites zoals Google Maps. Daarnaast is er ook het Google Adsense netwerk dat bestaat uit websites van derden die advertenties tonen op hun website.

Snel bovenaan in google

 

Uit onderzoek blijkt dat websites die bovenaan staan in de zoekresultatenpagina van Google daar het vaakst op geklikt wordt..

 

Omdat SEO een vrij langdurig proces, voordat er resultaat geboekt wordt, loont het om een advertentiecampagne op te zetten. 

 

Dit is met name het geval wanneer uw branche zeer competitief is, uw concurrenten al erg actief is op het Internet of wanneer uw website relatief nieuw is.

 

Daarnaast is een advertentiecampagne ook goed middel wanneer u voor een korte periode de marketing van een bepaald product of dienst onder de aandacht wilt brengen.

 

 

“Via Google Adwords kun je makkelijk op de verschillende Google websites en het Adsense netwerk adverteren.”

Het Google netwerk bestaat uit onder andere de Google zoekmachine, Google Mail, Google Maps, Youtube e.a. Ook is het mogelijk om via Adwords te adverteren op het Adsense netwerk. Dat is een wereldwijd netwerk van websites die advertentieruimte aanbiedt op hun websites voor derden. Denk hierbij aan banners en advertorials. 

Met Adwords aan de slag

Wilt u met Google Adwords aan de slag dan zijn er een aantal zaken waar u rekening mee moet houden.

 

Omdat Google Adwords een betaalde dienst is is het zaak om goed om te weten wat belangrijk is. Dat uit zich in een drietal factoren:

 

  1. Relevantie.
  2. Landingspagina ervaring.
  3. Advertentiekoste

 

 

Relevantie houdt in dat de advertenties passen bij uw doelgroep en naar datgene waar ze naar op zoek zijn. Immers, een advertentie dat niet past bij de zoekresultaten creeert een verwarrend effect bij de gebruiker. De kans dat hij of zij op de advertentie klikt wordt lager wat dan weer een negatief resultaat oplevert in de statistieken en de uiteindelijke web conversie.

 

Een tweede factor is de landingspagina. De pagina op uw website waar de gebruiker uiteindelijk op terecht komt. Google gaat na wat de relevantie is van uw advertentie in combinatie met uw landingspagina. Een landingspagina geeft een goede gebruikerservaring wanneer de informatie die daarop staat psat bij wat de gebruiker naar op zoek is.

 

Google Adwords is een betaalde dienst en dat betekent dat u (advertentie) kosten gaat maken.

 

Adwords werkt op basis van een veilingsysteem omdat er maar een beperkt aantal beschikbare posities zijn waarop advertenties getoond kunnen worden. Het is niet zo dat wanneer u het hoogste bod biedt dat u dan ook automatisch geplaatst wordt. Ook de relevantie en hoe vaak Google verwacht dat men op uw advertentie gaat klikken worden meegenomen.  

Goedlopende advertentiecampagnes inrichten is een vak apart.

 

Besteed u dit liever uit?
Wij helpen u graag daarbij.

Google Adwords Specialist

 

Als gecertificeerd Google Adwords Specialist zijn wij bekend met het Adwords platform en de diverse kritische succesfactoren dat bepaalt of een advertentie campagne het gewenste ROI gaat opleveren.

 

Dit maken wij mogelijk door:

 

  • Continu bij te houden welke aanpassingen Google doet op haar Adwords platform.
  • Best practices toe te passen op campagnes.
  • Regelmatig overleg met andere Google Adwords specialisten en zo kennis en ervaring uit te wisselen.

Hoe gaan wij te werk?

Graag helpen wij u met het opzetten van goede Adwords campagnes zodat u zich kunt concentreren op uw core business.

 

Met onze gefaseerde aanpak werken we naar de gewenste situatie.

1. Analyse van uw doelgroep

Wie zijn uw potentiele klanten?
Waar zijn zij naar op zoek?

k

2. Advertenties maken

Advertenties maken dat een goede weergave is van uw bedrijf, product en/of dienst en dat past bij de vraag van uw klanten.

3. Bijhouden van statistieken

Statistieken vergaren dat inzicht geeft over de prestaties van de advertenties.

i

4. Rapportage

Verslagleggen en terugkoppeling naar u als klant zodat u ziet wat de resultaten zijn en vervolgacties.

T

5. Verbeteren van resultaten

Aan de slag om de prestaties van de advertenties te verbeteren.

Onze Adwords pakketten

Voor elke situatie een geschikte prijs.

 

 

Prijzen zijn indicatief en onder voorbehoud. Neem contact met ons op voor de actuele prijzen. 

 

Laten wij van start gaan

Stuur een bericht

 

Graag horen wij van u waar wij u mee kunnen helpen.

 

Diensten

Search Engine Optimization (SEO)

Klant- & Marktonderzoek

Content Marketing

Facebook Ads

Google Adwords

 

SEO Sight
Oude Fabriekstraat 7
3812 NR  Amersfoort
06.21812541

 

© 2019 SEO Sight

 

Oude Fabriekstraat 7, 3812 NR  Amersfoort     |     06.21812541

Share This