Als SEO Specialist in Amersfoort helpen wij bedrijven en instanties om goed gevonden te worden op Internet.

 

Het doel is om in contact te komen met je huidige en potentiële klanten. Daarmee een relatie opbouwen dat leidt tot bijvoorbeeld naamsbekendheid vergroten en tot het promoten en verkopen van je diensten en/of producten.

 

SEO Sight - People Graphics

 

Wat doet een SEO Specialist?

 

Een SEO Specialist houdt zich bezig met Search Engine Optimization oftewel zoekmachineoptimalisatie. Wanneer mensen op zoek gaan naar informatie op het Internet wordt als vanzelfsprekend gebruik gemaakt van een zoekmachine zoals Google, Bing e.a. Zo’n zoekopdracht levert talloze resultaten op en de kunst is jouw website zo goed mogelijk naar voren te laten komen.

 

Wat een SEO specialist doet is het analyseren en verbeteren van de volgende punten:

 

  • De technische kant van de website. Functioneert en presteert deze naar behoren?
  • De inhoudelijke kant van de website. Bevat de website relevante informatie voor de bezoeker?
  • De sociale kant van de website. Heeft deze links c.q. relaties naar andere websites?

 

Voor elk onderdeel is er een audit. Een verificatie van dat specifieke aspect van de website. Tezamen vormen ze een SEO audit. Echter, niet elke SEO audit omvat al deze aspecten.

 

 

 

SEO Technical Audit

 

Velen hebben reeds een bestaande website wat door de SEO Specialist onder handen wordt genomen. Voor een nieuwe website kan ook een SEO technical audit uitgevoerd worden zodat tijdens de bouw van de website al gekeken kan worden of deze technisch goed opgeleverd gaat worden.

 

SEO Sight - Website Analysis

 

Wij beginnen altijd met een SEO Technical audit en daarbij ligt de nadruk op de technische kant van de website. Denk aan beschikbaarheid van de website, hoe snel de website is, of de beveiligingscertificaten op orde is en of deze goed te doorzoeken is door de zoekmachines.

 

De reden dat we vaak beginnen met een technische analyse is omdat deze vrij makkelijk uit te voeren is zonder ons helemaal te moeten verdiepen in de branche. Het is een op zichzelf staande handeling.

 

 

 

SEO Content Audit

 

Voor de inhoudelijke en sociale kant komt er meer onderzoek bij kijken. Bij de inhoudelijke kant moeten we duiken in de informatie die de eigenaar van de website wilt delen. We moeten gaan onderzoeken wie de klant is en welke informatiebehoefte hij of zij heeft. Daarna kunnen we nagaan in hoeverre de huidige website daarin voorziet.

 

Dit is vaak gerelateerd aan een zoektermanalyse dat nagaat welke zoektermen een gebruiker invoert op een zoekmachine bij het zoeken naar relevante informatie. Dit wordt ook wel SEO On page genoemd.

 

SEO Sight Laptop with Graphs

 

 

SEO Link Audit

 

De sociale kant van de website vergt onderzoek naar de websites die relevant zijn in de branche waarin u werkzaam bent. Daarin wordt gekeken wie uw directe concurrenten zijn en welke websites van waarde kunnen zijn om mee gerelateerd te zijn.

 

Het Internet is een wereldwijde netwerk van websites die aan elkaar gekoppeld zijn en elke link heeft een waarde. Termen die hiermee te maken hebben zijn bijvoorbeeld link building en backlinks. In de SEO industrie wordt dit ook wel gerefereerd als SEO Off page genoemd.

 

 

SEO Sight Linkbuilding

 

 

Al deze activiteiten zijn onderdeel van een SEO Audit. Deze audit kan zo uitgebreid worden als gewenst is. Niet iedereen biedt een dergelijke uitgebreide SEO Audit aan. Dus het is goed om van te voren te vragen wat gedekt wordt in de SEO Audit.

 

Het resultaat van een SEO Audit is wel dat u naderhand verslag krijgt over uw website, hoe uw informatievoorziening er voor staat en hoe goed uw website verbonden is met andere websites.

 

SEO Sight optimization

 

Het verslag laat zien waar verbeterpunten zijn dat als input kan dienen voor uw online marketing strategie.

 

Na talloze ondernemers uit verschillende branches te hebben geholpen met hun SEO is het keer op keer een uitdaging om als SEO specialist te bepalen wat voor die klant echt werkt. Elk bedrijf is uniek in haar positionering, het DNA van het bedrijf, en dat zien wij terug in alles wat het bedrijf doet.

 

Heeft u interesse in een SEO Audit?

Wilt u weten hoe goed uw website functioneert?

Wilt u weten of uw website de juiste informatie voorziet aan uw bezoekers?

Wilt u weten hoe goed uw website is ten opzichte van concurrenten?

 

Neem contact met ons op en wij gaan voor u aan de slag!

 

Bent u geïnteresseerd en wilt u meer informatie? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

13 + 6 =