Reclamecampagnes

Hoe bereikt u uw klanten?
Welke boodschap draagt u uit?
Hoe bereikt u potentiele klanten waar u nu geen contact mee heeft?

Met reclamecampagnes zetten we trajecten op waarbij tijdens een korte tijdspanne uw bericht wordt gepromoot. Zowel bij bestaande als nieuwe klanten.

Gevonden worden door klanten gebeurt grofweg gezegd via twee manieren. Uw website bestaat al een tijdje en bevat zeer relevante en hoogwaardige artikelen waar klanten naar op zoek zijn. Google, als grootste en meest gebruikte zoekmachine, zal uw website daardoor hoog in de ranglijst plaatsen.
Echter, dit kost veel tijd want dagelijks komen er velen sites en artikelen bij. Daarnaast zet Google u niet zomaar hoog op de ranglijst, totdat uw website zich heeft bewezen middels veel terugkerende bezoekers.

Daarvoor heeft Google, en andere platformen zoals LinkedIn en Facebook, advertenties in het leven geroepen waarbij u als ondernemer tegen een vooraf bepaald budget een prominente plek kunt innemen.
Bij Google is dat bijvoorbeeld op de eerste pagina van de zoekpagina terechtkomen op basis van zoektermen waarop u gevonden wilt worden. Bij LinkedIn en Facebook komt u op de tijdslijn terecht van klanten die in uw doelgroep vallen. Zo kunt u toch snel resultaat boeken met online marketing.

Reclame Campagne Management

Naast organische verkeer via zoekmachines is het mogelijk om reclame campagnes op te zetten op de diverse communicatiekanalen wat meer zichtbaarheid zal opleveren.

Indien u bijvoorbeeld in een zeer competitieve marktgebied bevindt of uw organisatie is nog niet lang genoeg bezig op het Internet dan is het aan te bevelen om reclame campagnes in te zetten. Hiermee kunt u op basis van uw reclame budget zeer efficient reclame maken op de zoekmachines en websites die raakvlakken heeft met die van u.

Er zijn diverse betaalmechanismes die platformen zoals Google en Facebook hanteren. Zo kunt u bijvoorbeeld instellen dat u alleen betaalt wanneer een bezoeker daadwerkelijk op uw website link klikt. Of u zet de campagne in waarbij het gaat om het vergroten van de zichtbaarheid van uw organisatie en u betaalt per views. Welke betaalmechanisme u ook neemt voor uw reclame campagne u heeft ten alle tijde controle over het reclame budget. Wanneer uw budget is uitgeput dan zal de campagne automatisch stopgezet worden totdat er weer budget is vrijgekomen.

Een heel groot voordeel van online reclame campagnes is dat u inzicht krijgt over de effectiviteit van de campagnes. Zo ziet u realtime of een campagne werkt en het gewenste resultaat oplevert. Indien dit niet het geval is dan zijn aanpassingen snel gemaakt zodat er geen onnodig reclame budget verspilt wordt. U krijgt middels rapportages te zien waar uw klanten op reageren en of uw aanbod aansluit bij de behoeftes van uw klanten.

Bent u geinteresseerd in de mogelijkheden van online reclame campagnes? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

Bent u geïnteresseerd en wilt u meer informatie? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

5 + 8 =

Share This