Customer Insights

Wie zijn uw klanten?
Waar begeven zij zich?
Wat doen zij in hun vrije tijd?
Waar liggen hun behoeftes en wensen?

Met de resultaten van een klantanalyse stellen we klantprofielen op. Deze klantprofielen geven meer informatie en inzicht hoe u ze kunt bereiken.

Inzicht hebben in wie uw klanten zijn en wat ze doen is uitermate belangrijk voor uw onderneming en uw strategisch beleid. Het maakt dat u een adequate strategisch beleid kunt vormen en betere beslissingen kunt nemen zodat u uw klanten betere producten en diensten kunt verlenen.

Inzicht daarin maakt dat uw begrijpt hoe uw ze zo goed mogelijk bedient in hun aankooptraject. Het zorgt ervoor dat uw uw bedrijfsprocessen daarop inricht en optimaliseert. Vandaag de dag hebben klanten talloze mogelijkheden om aan informatie te komen, doordat er online veel partijen zijn die daarin voorzien.

Hoe zou het zijn als uw bedrijf een van die spelers zou zijn?
Hoe zou het zijn als u uw klanten op het juiste moment voorziet van relevantie informatie zodat uw hiermee een sterkere band met ze opbouwen?

Wij helpen u graag verder hoe u uw bedrijf en bedrijfsdoelen zodanig kunt inrichten om dit voor elkaar te krijgen.

Klantonderzoek

Zonder klanten heeft uw onderneming een vrij korte bestaansrecht. Het is van essentieel belang dat u weet wie uw klanten zijn, waar ze zich bevinden, wat hun drijft, hoe ze op zoek zijn naar het vervullen van hun behoeftes en wat hun uiteindelijke doel is.

Klantonderzoek stelt u in staat om customer persona’s oftewel klantprofielen op te stellen. Op basis van deze profielen kunt u de customer journeys cq klantreizen maken en ze invullen. Het definieren van klantreizen is noodzakelijk zodat u uw klant op elk gewenst in de verkooptrechter van dienst kunt zijn.

De meest gewenste situatie is dat een potentiele klant op een vlotte manier van orientatie naar aanschaf en gebruikfase gaat. Helaas is de realiteit dat dit niet altijd zo verloopt zoals wij dat willen en klanten soms tijdens de klantreis afhaken of teruggaan naar een voorgaande fase. In elke fase hebben klanten een andere macro behoefte voordat deze doorstroomt naar de volgende. Wordt deze macro behoefte niet bevredigd dan kan dat desastreuze gevolgen hebben zoals het verliezen van een potentiele klant en daarmee een gemiste verkoop.

Wilt u dus meer omzet genereren dan is het zaak om na te gaan hoe u een zo hoog mogelijke conversie ratio, van potentiele naar tevreden klant, weet te behalen. Wanneer deze ratio hoger wordt betekent dat dat uw marketing budget optimaal gebruikt wordt.

Wilt u weten hoe wij dit voor uw organisatie kunnen realiseren? Neem dan met ons contact op voor een vrijblijvende gesprek.

Bent u geïnteresseerd en wilt u meer informatie? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

3 + 6 =

Share This